Jak przedłużyć Profil Zaufany
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie do potwierdzania tożsamości w internecie oraz składania podpisu zaufanego. Można dzięki niemu załatwić zdalnie wiele ważnych spraw urzędowych (ich lista niżej). Ważność Profilu Zaufanego wynosi 3 lata. Podczas pandemii była ona automatycznie przedłużana. Po odwołaniu stanu zagrożenia epidemicznego trzeba jednak samodzielnie przedłużyć ważność profilu. Można to zrobić przez internet.
Jak sprawdzić, czy Profil Zaufany wymaga odświeżenia
Najpierw jednak możemy sprawdzić, czy musimy to robić. W tym celu:
- zaloguj się na swój Profil Zaufany na stronie https://pz.gov.pl/pz/pages/userIndex (za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail albo za pośrednictwem banku lub innego dostawcy);
- jeśli w polu Sposób utworzenia/przedłużenia widać informację „Profil zaufany przedłużony automatycznie na czas pandemii”, to oznacza, że Twój profil zostanie unieważniony 31 października 2023 roku, nawet jeśli widzisz inną datę wygaśnięcia profilu.
Przedłużenie Profilu Zaufanego krok po kroku
- zaloguj się na stronie pz.gov.pl;
- w prawym górnym rogu są Twoje dane i niebieska strzałka. Rozwiń menu pod strzałką i wybierz "Profil Zaufany";
- w "Szczegółach profilu" wybierz "Przedłuż ważność" lub "zmień dane", a następnie "Dalej";
- otworzy się okienko z Twoimi danymi kontaktowymi. Potwierdź je lub edytuj, jeśli się zmieniłeś numer telefonu lub adres e-mail;
- otrzymasz e-mail i SMS z jednorazowymi kodami autoryzacyjnymi. Wpisz je w odpowiednie pola i wybierz "Dalej";
- jeśli kody zostały wpisane prawidłowo, zobaczysz potwierdzenie przedłużenia ważności profilu zaufanego o 3 lata. Otrzymasz również e-mail z potwierdzeniem;
- zanim się wylogujesz, wejdź w "Szczegóły profilu" i w sekcji "Dane użytkownika" znajdź "Nazwę użytkownika". Zapamiętaj ją, ponieważ może się przydać podczas kolejnego logowania.
« wstecz