Obowiązki szczególne:
ustalanie podstaw wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne;
kompletowanie dokumentów księgowych;
sporządzanie i przekazywanie do ZUS raportów miesiecznych, deklaracji rozliczeniowych i dokumentów niezbędnych do prowadzenia kont płatnika składek, kont ubezpieczeniowych oraz dokonywanie korekt;
wysyłanie i wypełnianie dokumentów za pomoca internetu z wykorzystaniem programu Płatnik;
prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu, a w szczególności : prowadzenie ewidencji finansowej wynagrodzeń, sporządzanie list płac i rozliczeń ZUS oraz deklaracji i innej dokumentacji na potrzeby podatku dochodowego od osób fizycznych;
prowadzenie dokumentacji niezbędnej do naliczania zasiłków;
prowadzenie dokumentacji dot. Ubezpieczenia pracowników Urzędu;
obsługa bankowa ( przelewy) Urzędu Gminy;
egzekucja należności cywilnoprawnych;
prowadzenie ewidencji dla potrzeb VAT, w tym ewidencji faktur VAT oraz wykonanie innych czynności wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług;
wprowadzanie faktur do programu księgowego;
prowadzenie ewidencji wydatków strukturalnych oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie.