Obowiązki szczególne:
współpraca z samorządowymi jednostkami budżetowymi w zakresie rozliczeń podatku VAT „centralizacja rozliczeń VAT w gminie”;
prowadzenie odrębnej ewidencji finansowo-księgowej związanej z podatkiem VAT;
prowadzenie ewidencji rozliczeń VAT (rejestry sprzedaży i zakupu);
odliczenie podatku naliczonego związanego z czynnościami opodatkowanymi;
stosowanie zwolnień przewidziane w przepisach;
odpowiednio dokumentowanie dokonanych sprzedaży (wystawianie faktur VAT);
terminowe sporządzanie, składanie deklaracji i rozliczeń należnego podatku;
prawidłowe rozliczanie podatku od towarów i usług;
wykonywanie czynności sprawdzających poprawność dokumentowania i rozliczania podatku VAT przez jednostki organizacyjne;
przygotowywanie i wysyłanie deklaracji VAT Gminy do Urzędu Skarbowego oraz przygotowywanie i wysyłanie Jednolitego Pliku Kontrolnego;
prace administracyjne w zakresie Referatu Finansowo -Podatkowego;
obsługa jednolitego pliku kontrolnego Gminy z Urzędem Skarbowym;
wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.